Summa sidvisningar

onsdag 13 januari 2010

Vedmasterns halvårsrapport.


Ni som följt mina skrönor från Böle, vet att jag är lite fixerad vid vedpannor. Jag vet inte om det är ett ålderstecken, för som ni alla vet så blir man ju gubbe när ens vardag fylls av bekymmer över potatisland och vedhögar.

I mitt förra inlägg så spådde jag ju snö och elände uppå befolkningen, och jag är inte beredd att återkalla den spådomen än. Griskylan som håller hembygden i ett järngrepp följer helt och hållet regelverket. Förmodligen kommer det nu att börja vräka ner snö i månadsskiftet.

Kylan har ju givetvis en negativ inverkan på vedhögen i Sköjars, Det är snart lika tomt i min vedbod, som det är i kommunens skattekista. Detta kommer förmodligen att innebära att det kommer att bli eldriven värme framöver vårkanten, Hoppas bara att veden räcker tills temperaturen åker upp mot nollstrecket igen!



För att ytterligare späda på eländet, så har jag inlett en lätt trimning avv min atletiska uppenbarelse i syfte att flyta fram som en ande genom älgskogen till hösten. I fjol testades en tilltalande variant som gick ur på att konsumera ohemula mängder "feite" dvs. fläsk och grädde.
Otroligt nog resulterade detta i 10 kg viktförlust från sept 08 - jan 09, Set tog det stopp. Så nu ett år senare är jag beredd att testa diverse konstiga soppor som smakar kemikalier i bästa fall, för att se om det går att får bort lite mera muskler i vila.

Fikanissen på jobbet lyckades gå från 134 kg till 107 på två månader med pulversoppor. Men så illa som det smakar, så vete fåglarna om det är värt det om det inte vore för älgjakten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar