Summa sidvisningar

tisdag 3 augusti 2010

Jämmer och elände!
Nu är det slut på semestern och jag är tillbaka bakom spakarna på servrarna i Bergs kommuns skolor. Just nu sitter jag och funderar på om och när jag ska våga mig på att plocka bort Skålans skola ur systemet. Jag känner mig inte riktigt säker på att den är nerlagd än. Det är nog säkrast att låta enheten ligga kvar, fast den är tom på elever.

Höll på och få nått fel när jag slog upp mina vackra ögon i går. Solen sken från klarblå himmel, och jag var tvungen att åka och jobba :(

Allt kändes bättre när jag fick se en liten björnunge som stutsade över vägen mitt i Galberget. Även fröken Franzén i Johans fick förmånen att se den lille kraken.

Dessutom har jag anmält mig till björnjaktsteamet i Klövsjö, Vilket innebär att jag kan komma att bli inkallad som passkytt om jag är ledig. Hittils har jag varit med om en björnjakt, och då skjöts björnen 300m från mitt pass! Spännande värre måste jag säga.

Men den lille kraken från i går och hans mamma och eventuella syskon kan ta det lugnt i höst. Hona med ungar är fredade, så det dröjer innan dom blir brasmattefällar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar